Petranboard’larla yapılan alay alçak demet gördü

Petranboard’larla yapılan neşe ağırbaşlı demet gördü

Petranboard’larla ile kar üstünde kaydılar

RİZE – Rize’nin İkizdere ilçesine bağlı Meşeköy Köyünde (Petran) geleneksek bibi mevrut 14. Petranboard şenliği mülevven görüntülere tayf oldu.

Rize’üstelik geleneksel ağıl mevrut bu yıl ise 14’üncüsü yapılan Petranboard şenliği mülevven görüntülere manzara oldu. 2 bin 200 rakımlı Petran köyünde planlı şenlikte vatandaşlar soğuktan atmak için horon oynadıktan aynı müddet sonra ski yarışması için yarışmalara tırmanmaya başladı. Tepeye büyüklüğünde tırmanan vatandaşlar Petranboard’larla yarıştı. Bazı vatandaşlar kayak yaptığı esnada düşerken birtakım vatandaş ise karda adeta süzüldü. Festivalde dernekevi sanatçılar tempo söyledi. Yarışmada dereceye girenlere bile ödülleri takdim edildi.

Petranboard’ın hikayesi

Petranboadr adı verilen pay yörede kısaca 200 yıl evvel muvasala ara bulucu kendisine kullanılmaya başlandı. Karye halkı çam ağaçlarından elde ettiği keresteler ile 30 santim genişliğinde 170 santim uzunluğuna dayanan kara tahta kızaklarını yaptı. Senelerce geçer not kara tahta kızaklar teknolojinin gelişmesiyle uzunca ayrımsız süre rafa kaldırıldı. Akıbet yıllarda geçmişini tesmiye etmek ve hatıraları neşelendirmek isteyen civar halkı bu kızakları yine üreterek farklı yerleşme yerlerine tanıttı. Tedricen balaban bandaj çeken kara tahta kızaklara Petranboard adı verildi ve fastivalleri düzenlendi.

“İnşallah seneye elan güzelini yapacağız”

Petranboard’ın hikayesi çokça uzun yıllara uzandığını anlatım fail Meşeköy Köyü muhtarı Ahmet Tığcı, “Bu sene 14’üncüsünü düzenliyoruz. İnşallah seneye henüz güzelini yapacağız. Petranboard’ı önceleri gerekseme olarak kullanırlardı. Şimdi cümbüş kendisine kullanılıyor. Anbean ismi de duyuluyor. Bu kayağın hikayesi bildirme bir iki 200 almanak. Bu yıl 15-20 gönül yarışmaya katıldı” dedi.

“Snowboard’ın Karadenizli atası adına anlatım edilen Petranboard’ın Kayak şenliğindeyiz”

Snowboard’ın Karadenizli atasının Petranboard olduğunu belirten Rize İl Kültür Turizm Başmuallim Esra Alemdaroğlu, “Snowboard’ın Karadenizli atası olarak tabir edilen Petranboard’ın Kayak şenliğindeyiz. Bu sene 14’üncüsünün düzenlendiği şenliğin anane haline gelmeye başladığı ve katılımın arttığını gözlemekteyiz. Kültürümüzü dahi bire bir zamanda tanıtmış oluyoruz. Vaktiyle erişim aracı adına geçer not yüzme tahtası gündeş ismiyle Petranboard namına kışın potansiyelini yapılacak olan kış turizmini çalışmaları bile güzel benzeri şekilde desteklemiş oluyor. Bizde seçme yıl katılımın artmasını sağlamaya çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.

“14. Petranboard şenlikleri üzere İstanbul’dan geldik”

Gelişigüzel yıl kayak düzenlemek amacıyla İstanbul’dan geldiklerini tamlayan Serkan Piral, “14. Petranboard şenlikleri amacıyla İstanbul’dan geldik. Geçkin Rizespor’un maçını seyrettik bugünde ski yapmaya geldik. Her yıl buraya geliyoruz. Çocukluğumuz buralarda geçti. 13 yaşlarımda kaymaya başladım. Bire Bir bahtsızlık yaşadık. Kar çokça sert olduğu amacıyla batmadığından çevre düştük” şeklinde konuştu.

“Ben 5-6 yaşımdan beri kayak yapıyorum”

60 yaşında ski yapan Mehmet Kurt çocukluğundan bu yana sporu gerçekleştirdiğini söyleyerek, “Çocukluğumuzdan bu yana tığ bu işlerle uğraşıyoruz. Allah’ıma şükürler olsun bu yıl bile birinciliği aldım. Ego daha çok alıştım çalkantı yapmıyorum. Ben 5-6 yaşımdan beri kayak yapıyorum” ifadelerini kullandı.