Eşsiz manzarayı görmek üzere etken ongun müzesine atak ettiler

Nazirsiz manzarayı temizlemek için aktif ongun müzesine atak ettiler

Gümüşhane’üstelik Örümce Ormanlarında gerçekleştirilen tabiat yürüyüşüne 320 sportmen katıldı

GÜMÜŞHANE – Gümüşhane’nin içerisinde yüzlerce yıllık ağaçları bulunan etken ongun müzesi Örümcek Ormanlarının sonbahardaki misilsiz manzarasını koparmak talip doğaseverler bölgeye akış etti.

Gürül gürül cari dereleri, şelaleleri, temiz havası ve nazirsiz manzaralarıyla bağ bozumu mevsiminde binbir renge bürünen alanda değme sene yapılan güz yürüyüşü bu yıl rekor katılımla gerçekleştirildi.

Palan ilçesine tutkun Yeşilköy köyü sınırları içerisinde bulunan ve Avrupa’nın ez ayrıntılı köknarları, Balkanların, Kafkasların ve Türkiye’nin yer boylu ve çaplı ladinlerinin yer aldığı Örümce Ormanlarında gerçekleştirilen tabiat yürüyüşüne Gümüşhane Dağcılık, Natür Sporları ve Bilgisizlik Derneği (GÜDAK), Bilgisizlik ve Spor İl Müdürlüğü, Bütün İçin Spor Federasyonu ve Karı ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğünden 320 doğasever katıldı.

Beğeni anıtı namına tescillenmiş 400 yaşın üzerinde ladin ve köknar ağaçlarının olduğu, Çıkrıkdüzü, Güvende yaylaları ile Kabaktepe Şehitliği güzergahında mevcut alanda doğaseverler geçmiş yerine Çağlayandibi Şelalesi Gusto Parkını ziyaret etti.

Yollara halı kabil serilen dikme yapraklarının üstünde revan, sarp yamaçları yararak vadilerden akan derelerden geçen ve eşsiz manzara eşliğinde 14 kilometre boyunca molalar vererek revan sporcular labirenti mail patikaları, ters yamaçları, şelaleleri, endemik bitki çeşitliliğini ve bünyesinde bulundurduğu haddinden fazla sayıdaki farklı ağaç türlerinin oluşturduğu şöleni rüyet fırsatı buldu.

Kalabalık olması zımnında kayran benzeri parkur seçilen etkinlikte katılımcılar tutum süresince sık sık durarak güz mevsiminde binbir renge bürünen, yeşilin, sarının, kahverenginin ve kırmızının bilcümle tonlarının bilgili olduğu coğrafyayı fotoğrafladı.

Etkinliğin arkası sıra kaza merkezinde Palan Belediyesinin düzenlediği şenliğe katılan doğaseverler araklayıcı kemençe eşliğinde horon oynayarak günün yorgunluğunu attı.

“Ağaçların dökülen yaprakları yolları adeta halıya çevirdi”

Etkinliğe katılan doğaseverlerden Furkan Lezzetli sonbaharın bilcümle renklerini burada gördüklerini belirterek, “Haddinden Fazla adamakıllı bire bir coğrafyadayız. Fena Hâlde bire bir bağ bozumu tıpkı etkinlik oldu bizim için. Ağaçların dökülen yaprakları yolları adeta halıya çevirdi. Bu bölgedeki coğrafyanın arz evire çevire yerlerinden birisi Örümce Ormanları. Herkese tavsiye mektubu ediyorum” dedi.

“Yürümek istemeseniz üstelik araçla geçtiğiniz yerlerdeki duraklarda buranın bütün manzarasını izleyebilirsiniz”

Bölgenin tanıtımına dronla çektiği görüntülerle nazik yardım sağlayan isimlerden olan Serkan Özdemir ise “Ego yılın 12 kocaoğlan memleketim Kürtün’ü görüntüleyerek sosyal medya hesaplarımdan paylaşarak tanıtmaya çalışıyorum. Örümce Ormanları bağ bozumu döneminde çokça sunturlu oluyor. Paylaşımlarımdan sonra bana haddinden fazla soran oluyor zahir gideriz diye. Umum misafirlerimize burayı kaynak ediyorum. Yolları asfalt ve beton yoldur. Yürümek istemeseniz de araçla geçtiğiniz yerlerdeki duraklarda buranın kül manzarasını izleyebilirsiniz. Herkesi Örümce Ormanlarına bekliyorum” diye niteleyerek konuştu.

“Gümüşhane şehir merkezi çokça albenisi olan benzeri yer değil ama dağlarında haddinden fazla adamakıllı alanları var”

Sistem İçin Spor Federasyonu İl Temsilcisi Osman Yılmazer de “Seçme yıl anadan görme kuzuluk getirdiğimiz Örümcek Ormanları yürüyüşünde üniversiteyi yeni kazanmış öğrencilerimizle yine burada buluştuk. Yurtlara yeni taşıt yaptıran öğrencilerimize Gümüşhanemizin turizm merkezleriyle buluşturuyoruz. Öğrencilerimizde haddinden fazla mutlu kalıyor, Gümüşhane’yi tanışıklık fırsatı buluyorlar. Gümüşhane şehir merkezi çokça albenisi olan aynı meydan değil amma dağlarında çok pir alanları var. Gümüşhane’nin güzelliklerini ve zengin turizm alanlarını öğrencilerimize göstermeye çalışıyoruz. Iyice aynı etkinlik oldu” ifadelerini kullandı.

“Geçtiğimiz yıl benzeri parkura 15 ahit önceki gelmiştik”

Örümce Ormanlarındaki güz yürüyüşlerinde ilk başlarda 12 gönül olduklarını hatırlatan GÜDAK Başkanı Mustafa Akbulut ise “GÜDAK, Toyluk ve Spor İl Müdürlüğü ile Ev ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü ile 320 şahsiyet tıpkısı grupla Palan Örümcek Ormanlarını gezdik. Haddinden Fazla güzel tıpkı reviş oldu. Temas yıl tekrarladığımız bu yürüyüşü bu aylarda yapıyoruz. Yaprakların dönüşümü nedeniyle bu bölgede boyut cümbüşü yaşanıyor. İstediğimizi bulduk. Bu yıl tabiat çok güzeldi. Yerde gazeller ve elvan harikaydı. Üslup parkurunu basit kardeşlerimiz amacıyla süssüz seçtik, rampası yoktu. 5 saatte tamamladık 14 kilometrelik parkuru. Geçtiğimiz sene bir parkura 15 periyot evvel gelmiştik. Strateji ediyoruz daima burayı. Kalite oluşumu gerçekleşince o zamanlar geliyor” dedi.

“Bugün rekor kırarak 320 kişiye ulaştık”

Son 4 yıldır Örümcek Ormanları yürüyüşlerinin 150 elçi üstünde olduğunu dile getiren Akbulut, “Zaman rekor kırarak 320 kişiye ulaştık. Bütün çok memnundu. Gümüşhaneli olmayanlar çoğunluktaydı. Şehrin tanıtımı için bu etkinliklerimiz koskocaman. Kürtün Belediyesinin şenliğine Şehremaneti Başkanımız misafir etti, yemek izzetüikram etti. Yemekten sonradan arkadaşlarımızla birlikte dinleti alanında araklayıcı kemençe eşliğinde horon oynadık. Belediye Başkanımız Enver Şen’e bu jesti amacıyla teşekkür ediyoruz” dedi.