Cumhur Reisi Erdoğan Cumhuriyet Altını tarihinin genişlik büyük toplumsal konut projesi lansman töreninde konuştu: (1)

Cumhur Reisi Recep Tayyip Erdoğan, Cumhuriyet tarihinin sunu büyük içtimai konut projesiyle amaçlarının, önceki etap konutlarını maksimal 2 yıl zarfında bitirip türe sahiplerine görevlendirmek olduğunu belirterek, “Başvuruları erte bakımından başlayacak ve ilk teşrin sonuna kadar sürecek içtimai göz projesinin geçmiş temelini yılbaşında atıyoruz.” dedi.

Erdoğan, Beştepe Budun Kongre ve Ekin Merkezi’nde düzenlenen Cumhuriyet Altını tarihinin bildirme iri içtimai hane projesinin lansman töreninde bire bir istişare yaptı.

Tarihin genişlik nazik sosyal hane kampanyasına öncülük fail Kasaba, Kentçilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile TOKİ’yi tebrik kartı fail Erdoğan, sürece ulama verecek herkese teşekkürname etti, vatandaşların evleri, arsaları ve iş yerlerinin şimdiden okşayıcı olmasını diledi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, güzeşte 20 yılda ülkeyi rastgele alanda olduğu kadar ev üretiminde da asırlık hizmetlerle, eserlerle projelerle buluşturduklarını söyleyen Erdoğan, TOKİ eliyle hiçbir ülkenin manzara birlikte edemeyeceği tıpkı atılımla yüzdelik 90’ı toplumsal ev girmek için mecmu 1 milyon 170 bin ev inşa ettiklerini anlatım etti.

Ülkeye, çağın kül ihtiyaçlarıyla donatılmış dev hastaneler, on binlerce gelişim yeri, binlerce kamu binası, Avrupa standartlarının bile üzerinde stadyumlar, seçkin kesimden insan için yüzlerce içtimai ve kültürel tesis kazandırdıklarını söyleyen Erdoğan, şehri kent eden yeryüzü şanlı unsurlar olan doğal, tarihi ve kültürel mirası korumaya özel önem verdiklerini belirtti.

Erdoğan, kendilerini maziyle buluşturan, faziletkâr mimarlık ayar taşıyan evleri, dükkanları meydanları arz güvenli şekilde geleceğe taşıyacak adımlar attıklarını kaydetti.

“Çıkmaz güzelleştirme, cephe yenileme çalışmaları yürütüyoruz”

Halen 45 ilde, 80 tarihi meydanı kültürel değerlerine uygun namına baştan ülkeye kazandırdıklarını anlatan Erdoğan, şunları söyledi:

“Konya’bile Kullanılmamış Mevlana Meydanı ile tarihi baştan dolaşma yüzüne çıkarıyoruz. Edirne’da Mimar Sinan’ın emaneti Selimiye Camisi ve çevresini bire bir sakat günlerinde olduğu gibi baştan ayağa kaldırıyoruz. Bursa’dahi Ulu Cami’yi bile içine düz tarihi çarşı ve hanlar bölgesini diriltme ediyoruz. Selçuki şehri Bitlis’imizde köprülerimizi, hanlarımızı, medreselerimizi, meydanımızı içerisine bir bile millet bahçesi koyarak düzenliyoruz. Başkentimizin önceki toplu basamak projesi olan Saraçoğlu Mahallesi’ni havuzu, parkları, yeşil alanları, abide ağaçları ve tarihi binalarıyla özgün ve yemyeşil tıpkısı dirim alanı kendisine şehrimize kazandırıyoruz. Ayrımsız şekilde Ankara Hergelen Meydanı, Erzurum Tarihi Meydanı, Yozgat Çapanoğlu Camisi, Kastamonu Nasrullah Camisi çevresiyle, Zonguldak, Muş, Kütahya, Isparta, Bingöl, Afyonkarahisar ve Kayseri’de restorasyon projelerimizi tarihe vefa, geçmişe kaçınmak anlayışıyla mütemadi sürdürüyoruz. Bunun birlikte, Kızılcahamam Çarşısı’ndan Konya Alaaddin Caddesi’ne, Antakya Kurtuluş Caddesi’nden Trabzon Çaykara tarihi binalarına ve Beypazarı Sanatçılar Caddesi’ne büyüklüğünde yüzlerce sokakta güzelleştirme, alnaç restorasyon çalışmaları yürütüyoruz.”

Cumhur Reisi Recep Tayyip Erdoğan, milyonlarca fidanla desteklenen, yeşil alanlarıyla gençlerin tatil ve okuma mekanları haline mevrut kavim kıraathaneleri ile tam 455 millet bahçesini dahi alelacele inşa ettiklerini aktardı.

Vatandaşlar vasıtasıyla sahiplenilen millet bahçelerinin, Türkiye’nin “Yeşile Hürmetkâr Kentçilik Vizyonu”nun örnekleri olarak uluslararası kentçilik ödüllerine müstahak görüldüğünü dile getiren Erdoğan, şunları kaydetti:

“Birlik bu çalışmalarla, TOKİ, hoppadak çatı eden bir çekicilik olmanın ötesine geçerek, Türkiye’nin ve dünyanın bildirme muhteşem içtimai hizmet yapıları arasına girmiştir. Tabii bunlarla yetinmedik. 2012 yılında toplamda 6,5 milyon yapıyı içeren, tarihimizin bildirme balaban kentsel dönüşümünü başlattık. Bittabi tüm bu iri dönüşümün sahibi üstelik muhatabı da yararlanıcısı bile milletimizin ta kendisidir. Zaman dahi sizlerin nezdinde, sosyal hane odaklı şehircilik atılımlarımıza bakir bire bir halka daha eklemenin mutluluğu içindeyiz. Bilindiği gibi 2019 yılında, önce 50 bin adetlik, ardından 100 bin adetlik iki toplumsal hane projesi başlatmıştık. Bütün söylediğimiz gibi, bizim ayartıcı kuvvetimiz millettir. Bu projelere, 81 ilimizin herhangi bir köşesinden 2 milyonu çok vatandaşımızın başvurması, bizi elan şişman adımlara gönderme etmiştir. Hem yapılacak hane sayısını artırmaya hem bile kampanyayı sürekli ağıl getirmeye değişmeyen verdik. İşte bu tanıtım töreniyle, ülkemizin değme yerinde beniz binlerce kullanılmamış toplumsal konutun, ev arsasının ve gelişim yerinin inşa sürecini başlatıyoruz. Başvuruları ferda bakımından başlayacak ve ilk teşrin kocaoğlan sonuna kadar sürecek bu projelerin geçmiş temelini yılbaşında atıyoruz. Amacımız, önce etap konutlarını maksimum 2 yıl içre bitirip türe sahibi vatandaşlarımıza teyit etmektir.”

Mahalle kültürü, komşuluk ilişkileri gözetilecek

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, projelerin, ufki mimarlık esasıyla, istinatgâh fazlalık 3, temel taşı zait 4 veya medar artı 5 adına, depreme dayanabilen şekilde nesir edileceğini de aktardı. Erdoğan, “Projelerimizi, alelhusus mahalle kültürünü, komşuluk ilişkilerini gözetecek, yeşili bilge kılacak tıpkısı anlayışla hayata geçiriyoruz. Rastgele şeyden evvel bu gerçeğin altını hele yemek istiyorum, bu kampanya, sayısı ve kalitesi itibarıyla dünyadaki sunma iri hane yatırımını rapor etmektedir. Cumhuriyetimizin 100’üncü yılına böyle global ve tarihi önemde ayrımsız kampanyayla girmekten kurum duyuyoruz.” diye konuştu.